Hoe werkt het

Wij gaan je alles vertellen over ons concept!

Registeren

Het begint altijd bij het registratie proces. Wij moeten jouw gegevens ontvangen en verifiëren voordat wij jouw nieuwe dikke Stout of kruidige Tripel kunnen aanbieden. De Nederlandse douane wil namelijk ook wel eens weten of er accijnzen zijn betaald. Wij nemen altijd even persoonlijk contact op voordat een campagne live gaat om te checken of alles in orde is omtrent accijnzen en vergunningen.

Start een campagne

Om te starten met bier te verkopen op TheNewBrew zijn er eigenlijk maar twee belangrijke stappen: registeren als brouwer en het campagne formulier invullen. Wij controleren of alles op de juiste plek staat en zorgen ervoor dat de campagne live gaat.

Online marketing

We hebben nog geen gigantisch bereik, maar dit groeit gestaag. Bij elke brouwer die zich aanmeld en een campagne aanmaakt, komen er nieuwe volgers en beergeeks bij. TheNewBrew zet vooral in op social media: Facebook, Instagram, maar natuurlijk ook Untappd. Via deze kanalen zullen wij voor jou de campagne promoten door verschillende advertenties te plaatsen, zo zorgen we ervoor dat jouw nieuwe bier snel uitverkoopt.

Even kort samengevat

01.

Registeren.

Vul het registratie formulier in, dan nemen wij contact met je op en krijg je de rechten om een campagne aan te maken.

02.

Campagne formulier invullen.

Het invullen van het formulier is zo gedaan, bekijk anders de tutorialvideo als je er niet helemaal uit komt of neem contact met ons op.

03.

Monitoren en communiceren.

Als je naar "mijn account" gaat, kun je in je dashboard zien hoe de campagne verloopt. Je krijgt hier inzicht in de verkopen en wie je klanten zijn, mits zij niet hebben aangeven om anoniem te blijven.

Tijdens jouw campagne kun je ook communiceren met je klanten en updates toevoegen, dit doe je door in je account naar "mijn campagne" te gaan. Het is natuurlijk leuk voor je klanten als ze op de hoogte worden gesteld van wanneer ze het bier kunnen verwachten. Een mooie manier is om ze mee te nemen door het brouwproces, deel bijvoorbeeld wanneer je begint met schroten en Maischen en wanneer het in het fermenteer vat gaat. Upload foto´s en videos van het bottelen en vertel de klant wanneer ze het bier kunnen afhalen of thuisbezorgd krijgen.

04.

Starten met brouwen of niet?

Je bent op het punt aanbeland dat je hebt beoordeeld dat je campagne een succes is. Je hebt hopelijk je verkoopdoel behaald of je bent er dicht bij in de buurt gekomen: jij zit het in ieder geval zeker wel zitten om je klanten blij te maken met jouw nieuwe bier en start met brouwen!

Vind jij als brouwer dat je niet genoeg verkocht hebt? Dan heb je de keuze om niet te starten met brouwen. Dit betekent dat de klanten hun geld terug krijgen en dat de campagne afgelopen is.

05.

Ophalen of verzenden.

TheNewBrew vraagt voor nu de brouwers om zelf de verzending van het bier te regelen. In de toekomst willen wij brouwers zeker aanbieden om de logistiek voor hun te regelen maar voor nu is dat helaas nog niet mogelijk. Naast het verzenden van bier is het ook mogelijk om de klant het bier af te laten halen. Dit scheelt zeker in kosten en geeft je ook de mogelijkheid om je klanten even in het echt te spreken.

06.

Feedback ontvangen.

Het moment van de waarheid: het nieuwe bier zit in de fles, blik of growler en is aangekomen bij de klant. Hij gaat nu de eerste zijn, buiten de brouwerij om natuurlijk, die jouw nieuwe brouwsel gaat proeven en beoordelen.

Dit wordt gedaan op basis van een evaluatie van het door de brouwer opgestelde smaakprofiel. De klant geeft simpelweg aan of hij het eens is met het smaakprofiel van de brouwer. Stel, de brouwer geeft aan dat de kruidige tripel die hij heeft gebrouwen een vijf is op de schaal van vijf. De klant geeft echt aan dat het eigenlijk een vier is op de schaal van vijf. Nu weet jij als brouwer dat je de volgende keer nog meer kruiden kan toevoegen om die vijf te bereiken.