Brouwers moeten in bezit zijn van een KvK-nummer én van een vergunning om alcohol te produceren en te verkopen. Dit wordt ook wel accijnsgoederenplaats (AGP) genoemd. 

Wij nemen altijd even persoonlijk contact op om te kijken wat voor bier we in de kuip hebben en komen graag even op bezoek om het bier te controleren.

Als je geregistreerd bent en alles is in orde, geven wij je rechten om een campagne te starten. In je dashboard ga je nu naar start een campagne of klik je hier en vul je het formulier in.

Als je klaar bent krijgen wij een melding dat je een nieuwe campagne hebt aangemaakt. Wij controleren of alles volledig is en publiceren hem dan online.

In het verkoopdoel zitten alle kosten verwerkt die een brouwer maakt vanaf het inkopen van grondstoffen tot het leveren bij de klant. Denk hierbij aan:

  • Initiële investering en afschrijving van brouw apparatuur.
  • Grondstoffen en productiekosten
  • Verzendkosten
  • BTW & Accijnzen

Tijdens het invullen van het campagne formulier vul je een aantal data in.

Je begint met de consument te vertellen hoelang de campagne loopt door een start- en eind datum aan te geven.

De eind datum van de campagne kan dus worden gezien als de start datum voor het brouwen, mits het verkoopdoel gehaald is. 

Bij brouwen komt heel wat planning kijken, TheNewBrew probeert het voor brouwers zo inzichtelijk mogelijk te maken. Je kan namelijk heel makkelijk de verkopen zien in je eigen dashboard, zo kan je een inschatting maken of je het verkoopdoel gaat halen.

In het campagneformulier geef je een leverdatum aan in de vorm van een geschatte leverings- maand en jaar. 

TheNewBrew begrijpt dat de planning van het brouwen van bier heel strak loopt en het niet altijd exact loopt zoals je wil. Om deze reden geven we de brouwers een maand de tijd om hun bier af te leveren.

We gaan ook niet direct moeilijk doen als je iets te laat bent, de enige voorwaarde is dat je dit dan netjes met jouw klanten  communiceert. 

In je dashboard vind je alle verkopen real-time terug en kun je met je klanten communiceren door ze van updates te voorzien. Denk hierbij aan de stappen die je zet in het brouwproces, het bottelen van het bier en het gereed maken voor verzending.

Je kunt aanspraak maken op het opgehaalde bedrag als de campagne zijn verkoopdoel heeft bereikt of jij als brouwer de campagne sluit en de klanten beloofd het bier te leveren. Kortom: zodra de koopovereenkomst definitief is, keren wij het geld van de campagne uit.

Wij hanteren een vast commissie percentage. Dit is 15% van het verkoopdoel. Dit is exclusief betalingsverwerkingskosten. Deze kosten zullen afhankelijk zijn van het door de klant gekozen betaalsysteem.

Voor extra informatie over betaalsystemen klik dan hier.

deon

TheNewBrew is gemaakt om zowel de klant als de brouwer klanten te beschermen door de risico’s voor beide partijen te minimaliseren. Doordat er geen geld vrij wordt gemaakt totdat een campagne zijn doel heeft bereikt, zorgt dit ervoor dat brouwers genoeg geld hebben om te doen wat ze hebben beloofd. Er zijn drie verschillende scenario’s:

  1. De brouwer heeft zijn verkoopdoel gehaald en gaat over tot brouwen: De koopovereenkomst is nu definitief!
  2. De brouwer heeft zijn verkoopdoel nog niet gehaald maar besluit toch te beginnen met brouwen:
    De koopovereenkomst is nu definitief!
  3. De brouwer heeft zijn verkoopdoel niet gehaald en besluit  niet te gaan brouwen:
    De campagne wordt gesloten en de klant krijgt zijn geld terug. 

Dit verzekert de bierliefhebbers ervan dat ze alleen een bier krijgen die voldoet aan bepaalde kwaliteitseisen en hun geld terugkrijgen in het geval van scenario 3.

Top, je hebt een lekker biertje gevonden!

Stap 1

Zorg ervoor dat je een klantaccount hebt aangemaakt en bent ingelogd.

Stap 2

Ga naar de campagne die jij wil steunen en selecteer je beloning. Check of alle contactgegevens kloppen.

Stap 3

Volg de betalingsprocedure, je kunt hier uit meerdere opties kiezen.

Stap 4

Even wachten, het bier wordt nog gebrouwen! Het bierbrouwproces verschilt per biertje, een pilsje is vaak binnen twee maanden gebrouwen maar speciaalbier laat wat langer op zich wachten. Je zult dus even geduldig moeten zijn, maar dan ben je wel één van de eerste die het bier proeft.

Jammer om te horen dat je de aankoop niet wil voltooien. Je mag natuurlijk de aankoop annuleren als de campagne nog loopt. Dit doe je door een mail te sturen naar info@thenewbrew.nl.

Zodra de campagne is beëindigd en de brouwer heeft meegedeeld dat hij het bier gaat leveren is het niet meer mogelijk om te annuleren. De koopovereenkomst is dan definitief en om zekerheid te bieden aan de brouwer verplichten wij jou om het bier af te nemen.

Dit verschilt per betalingsmethode, reken je af met iDEAL dan wordt het bedrag direct afgeschreven. Wanneer je met creditcard betaald, wordt het bedrag aan het eind van de maand afgeschreven.

Het bedrag houden wij in de tussentijd veilig in beheer en zodra een campagne succesvol is maakt TheNewBrew het geld over naar de brouwer of storten wij het terug naar jouw rekening als de campagne niet succesvol is.

Check eerst de laatste updates van de brouwer in de desbetreffende campagne.

Is de leverdatum al reeds twee weken gepasseerd en heb je al enige tijd niks vernomen van de brouwer in kwestie? Stuur dan een mail naar info@thenewbrew.nl. Wij gaan dan voor je uitzoeken wat er aan de hand is en lossen het zo snel mogelijk voor je op. 

Je kan in de campagne van de desbetreffende brouwer een bericht sturen of naar het profiel van de brouwer gaan om zijn contact gegevens te achterhalen. Ga niet de brouwer lopen spammen met reclame en wees altijd vriendelijk. Als je een klacht hebt, stellen wij het op prijs als je eerst met ons contact op neemt. Stuur dan een mail naar info@thenewbrew.nl